وحشت از کرونا و قطع عضو

ترس از ویروس کرونا موجب قطع عضو برخی دیابتی‌ها شد !

 

کرونا و قطع عضو برخی دیابتی ها

کرونا و قطع عضو برخی دیابتی ها : مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی خبر از قطع عضو برخی بیماران دیابتی به دلیل ترس و وحشت از مراجعه به مراکز درمانی و  ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را داد.

در موج اول شیوع ویروس کرونا یا همان کووید 19 ترس روانی شدید از مبتلا شدن به این بیماری و همچنین عدم اطلاع از جداسازی مراکز درمان به منظور معالجه بیماران مبتلا به کرونا و بیماران دیابتی و قلبی و … موجب عدم مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها و آسیب رسیدن به جسم برخی از بیماران شد.

پیشنهاد مطالعه
با قطع عضو بودن چگونه می توان به مسافرت رفت ؟

بعضی از این بیماران قبلا به سهولت  و به راحتی با مراجعه به پزشک ، درمان و از آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کردند . الان هم با هدفمندی وضعیت مراکز بهداشت و درمان برنامه‌ها تقسیم و پذیرش بیماران کرونایی در مراکز خاص خود انجام می‌پذیرد.

به منظور حفظ سلامتی بیماران همچنین مراجعه و دریافت دارو در بازه‌های زمانی بلند مدت انجام می شود و برخی از بیماران ۲ تا ۳ ماه یک بار به مراکز بهداشت و درمان مراجعه می کنند و تحت معاینه نیز قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی ، در برخی استان‌ها به دلیل عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و حفظ سلامت بیماران ، داروها درب منزل تحویل داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
بریس و ارتوز چه کمکی به بیمار میکند ؟

رعایت هر یک از این اصول واجب اما نباید سبب عدم مراجعه بیمار، به هنگام ضرورت به مراکز درمان و عدم معالجه شود. اکنون هم بیماران با رعایت اصول بهداشتی همچون شست وشوی مداوم دست‌ها به مدت 20 تا 30 ثانیه با آب و صابون و استفاده از ماسک ، در صورت نیاز به پزشک مراجعه و از خوردن و آشامیدن در مراکز بهداشت و درمان و دست زدن به صورت خودداری کنند و با رعایت اصول بهداشتی به منظور حفظ سلامت اقدام کنند.

 

جهت انجام خدمت و مشاوره رایگان لطفا به بخش تماس سایت مراجعه فرمایید.

مرکز ارتوپدی فنی خرم آباد 

مرکز ارتوپدی فنی لرستان

تماس با کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی پویا طب

پیام بگذارید